Maling av oppgangene starter tirsdag 5. mai

2026-04-29T15:24:04+02:00

Vegger i oppgangene og dører inn til leilighetene skal males. Vi ber dere derfor om å ta ned bilder og fjerne eventuelt annet som måtte stå i oppgangen. På døren må navnskilt og klistremerker fjernes, men ikke det lille skiltet øverst med leilighetens H-nummer.

Malerne starter i oppgang 3F.
Det er estimert 3-4 dager per oppgang. Arbeidstiden er kl. 08-18.
Vær oppmerksom på våt maling!

Veggene males i fargen S 1005-Y50R – en lys, nøytral beige med litt varme. Dørene males i Jotun 20118 Amber Red. Fargevalget er gjort etter anbefaling fra interiørkonsulent, og passer godt med fargene vi har på fasaden og i uteområdet.

Maling av oppgangene starter tirsdag 5. mai2026-04-29T15:24:04+02:00

Asfaltering i garasjen starter mandag 20. april klokken 08.00!

2026-04-18T16:48:59+02:00

Alle parkeringsplasser i fase 2 og 3 må stå tomme i periodene 20.–24. april og 27.–30. april.
I helgen fredag 24. april kl. 17 til mandag 27. april kl. 08.00 kan garasjen brukes som normalt.

I periodene med asfaltarbeider kan biler i fase 1 og på p-plassene under 3F ikke kjøre ut eller inn av garasjen! Gjelder hele døgnet.

Asfalteringen skal være ferdig torsdag 30. april kl 17.

Andelseiere som leier ut sin p-plass må sørge for at leietaker informeres.

Vi gjør oppmerksom på at asfalteringen kan medføre lukt i oppgangene, fordi kjellerdører må stå åpne for lufting.

Asfaltering i garasjen starter mandag 20. april klokken 08.00!2026-04-18T16:48:59+02:00

Betongrehabilitering i kjeller – informasjon mars-april

2026-03-26T18:31:46+01:00

Fra 21. mars og frem til 20. april klokken 08.00 kan borettslagets garasje brukes som normalt.

Legging av nytt gulv ved kjellertrapper:
16.–20. mars legges sklisikkert epoxydekke ved kjellertrappen i 3A og 3C. Trappenedgangen kan ikke brukes den uken, og man vil derfor heller ikke ha tilgang til kjellerskapene eller dekkbod. Adkomst til garasjen vil være gjennom garasjeportene.
23.-27. mars planlegges legging av gulv ved kjellertrapper i 3F og 3D.
27. -31. mars legges gulv ved kjellertrapper i 3B og 3E.

Asfaltering av fase 2 og 3 gjøres 20.-30. april:
Asfaltering av fase 2 og 3 starter mandag 20. april kl 08.00, og blir ferdig torsdag 30. april kl 17.

  • Alle parkeringsplasser i fase 2 og 3 må stå tomme i periodene 20.–24. april og 27.–30. april. Fredag 24.04. kl 17 til mandag 27.04. kl 08 kan garasjen brukes som normalt.
  • I periodene med asfaltarbeider kan biler i fase 1 og på p-plassene under 3F ikke kjøre ut eller inn av garasjen! Gjelder hele døgnet.

Andelseiere som leier ut sin p-plass må sørge for at leietaker informeres.

Betongrehabilitering i kjeller – informasjon mars-april2026-03-26T18:31:46+01:00

Betongrehabilitering i kjeller – fremdrift

2026-02-23T19:03:34+01:00

Dagens situasjon med at man ikke kan kjøre ut eller inn i garasjen i arbeidstiden kl 08-17 vil sannsynligvis fortsette til litt forbi midten av mars. Det samme gjelder for parkeringsplassene i fase 2 som ikke kan benyttes i perioden.

Det er per nå ikke avklart når fase 2 og 3 kan asfalteres. Vi kommer tilbake med mer informasjon så fort som mulig.

Fra 28. februar blir det mindre støy. Noe sporadisk boring vil forekomme.

Når veggene i garasjen er malt vil det bli satt opp nye små skilt på parkeringsplassene der dette mangler eller har vært feil. Alle Parkeringsplassene vil nå bli merket med bokstav og viktigste tall i H-nummer på leiligheten, slik flertallet av parkeringsplassene allerede er merket.

Vennlig hilsen styret, 22. februar 2026

Betongrehabilitering i kjeller – fremdrift2026-02-23T19:03:34+01:00

Åpning av garasjeporter med mobil og app

2026-01-15T11:23:14+01:00

Det er nå montert en GSS løsning på borettslagets to garasjeporter, slik at de kan åpnes med mobil eller app. Dette gir borettslaget en løsning som både er mye billigere og sikrere enn dagens fysiske portåpnere.

  • Alle andelseiere med registrert mobilnummer vil innen kort tid få mulighet til å åpne portene ved å ringe et telefonnummer. Du får en SMS med informasjon når mobil er registrert.
  • Alle andelseiere med registrert e-postadresse får også mulighet til å åpne portene med app. Du vil få en epost med lenke til appen.
  • Dersom du er usikker på om borettslaget har riktig mobil og e-post kan du sjekke dette på Bonabo: usbl.bbl.no/minside/profil
  • Medboere og leietakere som er registrert på borettslaget i Usbl sin portal Bonabo får tilgang.
  • Leietakere av garasjeplasser vil også få tilgang med mobil, men styret kommer først til å be andelseier bekrefte leietakers navn, telefon og eventuelt e-post.
  • Du kan åpne porten med mobilen din uansett hvor du er. Dersom for eksempel en annen skal kjøre bilen din ut/inn av garasjen kan du åpne porten for dem selv om du ikke er på stedet.

De fysiske garasjeportåpnerne kan fremdeles brukes, men det blir ikke kjøpt inn nye.

Styret vil være svært restriktive med å gi tilgang til andre enn de nevnt over. Ved uønskede hendelser i borettslagets garasje har én person i styret mulighet til å se logg for åpning av portene. Ved mistanke om misbruk kan tilgang slettes.

Åpning av garasjeporter med mobil og app2026-01-15T11:23:14+01:00

Bli med på bakgårdsfest søndag 24. august

2025-08-25T13:56:32+02:00

Alle i Sofienberggata 3-5-7 inviteres til bakgårdsfest! Søndag 24. august kl 14-17

  • Vi byr på saft og kaffe og wienerpølser (halal) med brød eller lompe
  • Og masse popcorn!
  • Bidra gjerne med en kake eller småkaker som muffins!
  • Grillene fyres opp hvis været tillater
  • Cirka kl 15 blir det konsert med Blues for barna med vår egen bluesmusiker Håkon Høye og band!

Ta gjerne kontakt med styret om du vil hjelpe til på festen 🙂

Bli med på bakgårdsfest søndag 24. august2025-08-25T13:56:32+02:00

Fjerning av asfalt i garasjen

2025-08-25T13:57:19+02:00

Asfalten i borettslagets garasje fjernes for å kartlegge skader på armert betong i kjellerdekket, og fordi asfalten er gått i oppløsning flere steder.

Arbeidet vil bli utført i 3 deler. Den første delen vil være garasjen under Sofienberggata 3A-B og starter onsdag 12. mars. Uken etter utføres resten under B og C, og til slutt garasjen under D-E. Plassene i kjøretunnel blir ikke berørt.

Den uken asfaltfjerning pågår på din p-plass må plassen din stå tom!
Andelseiere som leier ut sin p-plass må sørge for at leietaker informeres.
Andelseiere blir varslet på sms om dato/tid når P-plass må være tom.

Merk også:

  • Mens arbeidet pågår i fase 2 i midten av garasjen vil det ikke være mulig for de med P-plass i fase 1 å kjøre ut/inn mellom kl 08-17 på hverdager!
  • Når arbeidet foran kjøretunnel pågår vil det også bli begrenset adkomst for P-plasser i fase 3.
  • Mens arbeidet pågår i fase 3 vil det ikke være mulig for de med P-plass under 3F å kjøre ut/inn mellom kl 08-17 på hverdager.
  • Det kan bli en del støv og støy i perioden. Ladebokser vil bli dekket til.

Andelseier er ansvarlig for biler eller eiendeler som blir stående i garasjen når asfalt i området skal fjernes. Andelseier kan bli pålagt å betale eventuell merkostnad for arbeid som må utsettes grunnet bil som ikke blir flyttet.

Vi beklager ulempene dette medfører!

Fjerning av asfalt i garasjen2025-08-25T13:57:19+02:00

Vulkan Open Air-festivalen 2023

2024-05-08T14:08:45+02:00

Grünerhagen borettslag har fått nabovarsel fra arrangøren av Vulkan Open Air-festivalen i parken 18.-19. august. Varselet kan leses her.
Eventuelt ønske om alternativt oppholdssted eller andre spørsmål til arrangøren kan sendes til epostadressen i varselet, sett gjerne styret@grunerhagen.no på kopi.

Vulkan Open Air-festivalen 20232024-05-08T14:08:45+02:00

Ny bom i innkjøringen til bakgården

2023-07-01T14:40:44+02:00

Bommen inn til bakgården til Sofienberggata 3 og 7 blir snart satt i drift. En brikke som kan åpne porten ved flytting og frakt av tyngre gjenstander, syketransport og lignende, er lagt i postkassene. Parkering og kjøring i bakgården er (som før) ikke tillatt utover dette.

Brikken kan kun åpne bommen på dagtid kl 07–22.

Bommen er utstyrt med Oslo-nøkkel for utrykningskjøretøy (sykebil, brann, politi).

NB: Brikken må aktiveres første gang den brukes, ved å holde den litt lenger en normalt foran leser.

Brikkens nr. er registrert på leiligheten. Brikken kan slettes ved misbruk.

Brikken skal følge leiligheten ved salg.

Ny bom i innkjøringen til bakgården2023-07-01T14:40:44+02:00
Gå til toppen